Albinita sau Prajitura cu miere


Reteta o am din caietul mamei.Este o reteta simpla si accesibila. 
Ingredientele le avem mereu acasa. 
Este o prajitura nelipsita de la mesele de sarbatoare.


Reteta este foarte veche.
Eu am folosit tava de 30*20 cm,dar merge pentru orice tava.
Aceasta reteta am gasit-o si la colegii mei de facultate in caiete.
La noi in familie reteta este din 1998 sau poate mai veche (din caietul bunici) 



 

Ingrediente :

foi:

2 oua

2 linguri miere

4 linguri lapte

150 grame zahar

40 grame unt sau margarina 

o lingurita de bicarbonat

400 grame faina

crema:

3 pahare de lapte

250 grame gris

160 grame unt sau margarina

8 linguri zahar

dulceata:200 grame

Preparare :

Foi:Se amestica pe aburi toate ingredientelu fara faina pana se ingroasa. La final se ia de pe aburi si se adauga faina pana obtinem un aluat. La nevoie se mai adauga faina. Se fac 4 foi si se coc pe dosul tavi.

Crema :Se face un gris mai tare din lapte, zahar si gris. Cand e rece se adauga untul spumat.

Foile reci se umplu astfel :

Foie- crema-foiae-dulceata-foie-crema-foaie.

Se poate pudra cu zahar sau sa se puna glazura. Se lasa cam 4 ore sau o zi sa se inmoie foile. Pofta buna!






Comentarii

Trimiteți un comentariu

FACEBOOK RECOMANDARI