Balmoș

 Nouă ne place foarte mult balmoşul,mai ales cel „adevărat” pregătit cu jintuială.L-am mai pregătit şi cu jintuială,dar acum l-am făcut cu ingredientul ce îl avem la îndemână în casă tot timpul, smântână. Vă asigur că a ieşit foarte bun.

Balmosul este un fel de "Mămăligă acră".



Ingrediente:


-800 grame smantana grasa 
-aproximativ 200 grame faina de mălai
-sare dupa gust
-optional  50 grame unt sau ulei 

Mod de preparare:

M-am trezit dis de dimineata sa pregatesc balmoşul,mi se pare ca e momentul zilei în care se savureaza la maxim acest fel de mâncare.Dar se paote consuma la prânz sau cină.
1.Am pus la fiert la foc mic smântâna si sare.Daca puneți unt aici se adaugă.Sa nu puneti prea multa sare, la început,sarea se mai poate adauga dacă este cazul.
2.Când smântîna a dat în clocot,am pus faina de malai câte puţina.Nu trebuie pusa prea multa de la început,pe masura ce fierbe compozitia se îngroasă.Daca e prea multa faina ,ea nu se va fierbe.Eu am pus aproximativ 200 g de faina,daca ati pus prea multa,mai adaugati lichid(lapte sau smantana).
3.Se amesteca mereu cu telul pentru că se prinde de oala daca nu amestecati.Altfel ar fi pe un foc de lemne într-un ceaun ori tuci.
4.Dupa ce am fiert bine balmoşul,am gustat de sare.La nevoie se mai adaugă.
5.Acum e gata pentru servit.Ori se rastoarna pe un platou de lemn,ori se aseaza  pe o farfurie
Mie îmi place cu ceapă verde
Poftă bună !

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI