Saleuri cu cartofi

 Saleuri sunt cele mai nelipsite de la mese de Sărbătoare.
Sunt practice, economice si se mananca ca painea calda. 
Sunt super pentru o gustare sau de ce nu o cina mai usoara sau o grrnitura. 
Aceasta reteta este una foarte veche.
Se aseamănă la gust cu aluatul cumpărat. 
Acest aluat nu contine praf de copt sau drojdie. 
Se pot rasuci pentru un aspect mai frumos.
Ingredientul de baza este cartoful. 
La capitolul garnisit putem pune orice seminte sau sare sau de ce nu niste cascaval.


Rețeta o am de la matusa Susana. 

aluat:
-200 grame cartofi
-200 grame faina
-200 grame unt sau margarina 
-1 ou
-putina sare
-optional :branza sarata dupa gust
garnisit :
-1 gălbenuș 
-100 grame cașcaval 
-seminte de susan, mac, chimen
-rozmarin
-sare
Reteta originala in imagine. 


Mod de preparare :
Se fierb cartofi curatati sau in coaja. 
Eu am fiert mai mulți. I-am lasrt la răcit, i-am curățat. i-am cantarit. 
Se zdrobesc foarte bine. Se pot trece optional printr-o strecurătoare pentru a nu avea cocoloașe.
Se face un aluat din toate ingredientele.Atentie untul sa fie la temperatura camerei si cartofi sa fie bine raciti. 
Se intinde o foaie de 1/2 centimetru grosime. 
Se unge cu galbenusul batut. 
Presaram cascrvalul sau ce dorim. 
Se tau fasii de 1 centimetru sau 1centimetru 1/2 latime. Se pun in tava. 
Peetru un aspect mai frumos putem sa rasucim fasiile si sa le punem in tava.
Se coc la foc potrivit. 


Pofta bună! 





Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI