Pogacele

 Din untura păstrată în borcane poți face cele mai fragede și mai aromate pogăcele.

Se prepara cu ingrediente simple  și accesibile.


Ingrediente :(4 tavi)
Aluat
-1 kg faina
-650 ml apa calduta
 - o lingurita de drojdie uscata
-o lingurita de zahar
-2 linguri ulei
-un praf de sare 
Pt uns :
-un ou
-400 grame untura sau unt sau margarina sau jumere de porc
-putina sare
Dupa gust
-boia dulce
-cimbru
-rozmarin 
-Chimen

Se face o maia din 25 g drojdie proaspătă sau o lingurita de drojdie uscată , o linguriță de zahar si o lingură de faina. Se lasă la activat 15 minute.

    În faină se face o gropiță in mijloc și se pune maiaua, apă călduță cât cuprinde si se frământă un aluat . La final se adaugă 2 linguri de ulei si mai frământăm puțin. Se lasa la dospit.




După ce aluatul a dospit frumos l-am întins pe masa de lucru (înfăinată ) până ce am obținut un dreptunghi Am pus jumătate din untura și am întins-o în strat uniform cu o spatulă.Am presarat din belsug boia si putin cimbru.




Apoi am împăturit aluatul . Am adus marginile din stânga și dreapta spre mijloc apoi pe cele de sus și jos.



Am lăsat aluatul acoperit pe blatul infainat  15 minute la odihnit. Apoi  am întins aluatul, am uns cu restul deuntura,am presarat boia  și l-am împăturat ca mai sus.Mai lasam la dospit 15minute.

Am întins aluatul pe masă astfel încât să aibă o grosime de circa 1 cm. Se decupeaza cu un pahar trecut prin făină.Se lasa la loc cald la crescut.

Se ung cu ou, presaram seminte de ce avem.Se coc la foc potrivit până s-au rumenit frumos.

Obtinem aproximativ 60 de pogacele







Pofta buna!

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI