Doboș(Prajitura cu crema de zahar ars)

 Reteta de azi este una veche cu foi fragede și cremă de zahar ars. 

Se prepara foarte repede cu ingrediente ce le avem mereu acasa.

Totul se prepara cu telul, mana si spatula sau putem folosi si robotul de bucătărie sau mixerul.

Este o prajitura din care am obtinut 20 de bucăți. 

Am folosit o tava de 30*20cm.

Am facut o glazura de cacao dar merge mai repede cu  ciocolata.

Am vreo 4 rețete de Doboș  dintre care am facut doar doua. 

Azi va arat o varianta de Doboș. Reteta aceasta o am de la matusa Lenuța. 


Ingrediente :

Foi:

- 100 grame zahar

-1/2 kg de faina

-2 linguri miere de albine

-o lingurita de bicarbonat

-100 ml lapte

-1 ou

- un praf de sare 

Crema:

-1/2 l lapte

-5 linguri de faina

-300 grame zahar

-100 ml apa

-200 grame unt/margarina

Glazura :

-150 grame zahar

-4 linguri apa

-3 linguri cacao

- 3 linguri ulei 




Mod de preparare :

Foi:

Amestecam cu un tel oul cu zaharul pana devine spumos. 



Adaugam mierea si amestecam. 

Stingem bicarbonatul in laptele caldut si amestecam. 

Adaugam faina treptat si continuam sa amestecam. 




O sa obtinem un aluat moale. Se imparte in 5 bucati egale(eu am obtinut 850 grame de aluat si am avut foi de 170 grame) 



Intindem fiecare biluta cam de 30*20 cm. 

Se pune pe fundul tavi tapetata cu ulei si faina sau hartie de copt. 

Se coace la foc potrivit pana e aurie. 

Continuam tot asa pana terminam de opt toate foile. 

Se lasa la rece. 

Crema:

Caramelizam zaharul la foc mic intr-o cratita cu fundul dublu. Cand este caramelizat tot zaharul stingem cu apa. Lasam sa devina sirop. Adaugam untul. Lasam sa se topeasca bine. 

Intre timp amestecam faina cu laptele. 

Cand e topit untul adaugam laptele. Se lasa pe foc mic si se amestecam continuu pana avem o crema moale. 

Se lasa la rece. 


Asamblare :

Foie - crema - foaie-crema-foaie-crema-foaie-crema-foaie-glazura

Glazura:Amestecam toate ingredientele. Le punem pe baie de aburi si o lasam pana are consistenta de smântână. 






Se lasa la rece minim 5 ore. 

Se servește. 

Poftă bună! 








Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI