Piure de urzici

 Au apărut urzicile deci azi va prezint un piure de urzici cu lapte si usturoi .

Este o mâncare simplă,accesibilă și foare gustoasă .

Dacă sunteți fani spanac atunci o să vă  placă și această rețetă.

Ingredientele sunt foarte puține și le găsim la îndemână.Eu am găsit urzicile în grădină.Dar se găsesc și in piață.

Urzicile sunt ideale pentru o cură de primavară, deoarece sunt detoxifiante și pline de vitamine. Ele sunt capabile să echilibreze sistemul de apărare al organismului și să elimine starea de anemie.

Sfat: puneti-va manusi de cauciuc inainte de a va atinge de urzici!! Pisca si lasa basici!



Ingrediente:

-350-500 grame urzici

-3-4 căței de usturoi sau după gust

-sare și piper după gust

-330-400 mililitri lapte

-2 linguri de ulei de floarea soarelui sau 50 grame de unt

-2 linguri de făină



Urzicile se aleg, se rup codițele și se separă de alte “buruieni”. Se spală bine, într-un vas mare umplut cu apă, pentru a înlătura nisipul și alte impurități. 

Le spălăm în mai multe ape .Eu le-am spălat în 6 ape.






Am pus o oala mare cu apa la fiert si am oparit urzicile 3 minute pe ceas.


Dupa oparire le-am trecut repede intr-o strecuratoare si le-am tinut 1 minut sub jet de apa rece.Le-am lasat la scurs vreo 10- 14 minute in strecuratoare.




Le tocăm cu un cuțit sau le trecem prin blender.






Punem uleiul la încins.Adăugăm făina și amestecam continuu până s-a gătit făina ,un minut .(Atenție. NU DORIM SĂ ARDEM FĂINA)




Adaugam usturoiul,laptele și amestecăm continuu până are consistență de sos(e mai grosuț).



Adăugăm urzicile,condimentele și mai gătim 3-5 minute.




Servim cu cârnăciori prăjiți,ou ochi sau chiftele.





Poftă bună!


Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI