Sirop de muguri de brad

Un sirop foarte bun atunci cand tușim. Se consuma cate o linguriță la nevoie. 

Acest sirop l-am învățat de la mătușa Susana. 



Ea il face in fiecare an. Anul acesta am fost in pădure si am găsit muguri de brad. 





 Ingrediente:

cca 570-600 g muguri de brad

cca 3,5 l apa

zahar -3,3 kg la 3,3 l zeama

1 lamaie mai mare sau 2 mai mici

Mod de preparare: 

După ce am strâns muguri de brad, spalam bine sub jet de apa de diversele impuritati, Luam o oala mare punem mugurii de brad, adaugam apa si punem la fiet la foc domol. 



Cand incepe sa clocoteasca , lasam cca 30 min sa clocoteasca bine, apoi stingem focul. 



Lăsăm sa se raceasca  cca 24 de ore. 

Apoi strecuram zeama obtinuta, cu ajutorul unui tifon stoarcem bine mugurii de brad fierti. 

Zeama obtinuta o cantarim si adaugam atata zahar cata zeama am obtinut. In cazul meu 3.3 l zeama la 3.3 kg zahar, amestecam bine si adăugăm si zeama de lămâie asezam pe foc la fiert, fierbem la foc mic, din cand in cand strangem spuma formata.



 Il scadem cat de mult vrem, daca il vrem mai legat il lasam mai mult la fiert. Eu l-am lasat până a avut consistența mierii. 




 Apoi turnam siropul obtinut in sticla.




 E foarte bun atunci cand esti racit, dar e bun sa-l servesti si cu apa minerala ca sirop in zilele calduroase.

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI