Bulion

 Bulionul este un preparat nelipsit l mine in familie. Este perfect pentru ketchup, paste, ciorbe, prajituri, fripturi și băuturi.



 Mie îmi place sa îl beau pe post de suc.  Reteta este foarte simplă.

Ingrediente:

-roșii din grădină sau piața 

-sare și zahăr după gust

-conservant, aspirina sau frunze de busuioc

 Spălăm foarte bine roșiile și apoi le tăiem în 2 sau 4, le trecem prin masina de bulion ( se găsește în mai toate magazinele și este în jur de 15-20 de lei). Sucul rezultat se pune la fiert pana nu mai se formează spuma, amestecând din când în când. apoi am mai adaugat aproximativ 5 linguri de sare și 4 linguri de zahar (cam la 2 găleți mari de roșii). Apoi îl adăugăm în sticle(eu am folosit sticle cu capac etanș sta foarte bine în ele, dar se pot pune și în sticle de plastic dar atunci punem sticlele spălate și uscate în apă rece și turnăm bulionul). În fundul oalei am pus câteva furculițe și linguri. În fiecare borcan adăugăm o frunza de busuioc sau jumatate de aspirina pisata. 

Daca folosiți conservant praf îl adăugați înainte de a turna în sticle. 

Sticlele închise se pun în caseta și se acoperă cu o patura. 

Sa va fie de bine! 

Eu am obținut 9 litri de bulion. 

Mai jos va las câteva poze din timpul preparării:













(una dintre sticlele bunicii Maria) 

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI