Castraveti murați

 Anul acesta am avut foarte mulți castraveti în grădină. Azi am pus un borcan de 3 kg de castraveti asa cum punea bunica Floarioara sau mama Floare cum i ziceam. Acuma ea este în ceruri și am rămas cu amintirile din copilarie.



Aceasta era reteta ei preferata de castraveti și este și a tatei.

Ingredientele sunt puține și accesibile.

Ingrediente:

-castraveți

-apa

-1 lingură de sare la 1 kg de borcan

-piper boabe

-boabe de muștar

- 100 ml oțet

-frunze de vișin

-hrean

-câțiva catei de usturoi

-frunze de marar

-crengute de cimbru

-1 vârf de cuțit de conservant 

Mod de preparare:

Se spala castraveti, frunzele de vișin, de mărar, usturoiul și cimbrul.

Se așează în borcan toate frunzele și usturoiul. Se clădesc castraveti. Adăugăm sarea(3 linguri am folosit eu), boabele de piper și muștar. Printre castraveti adăugăm și hrean cât de mult. Turnăm otetul și apa. Adăugăm conservantul. Punem un ciolofan și capacul de la borcan(asa punea bunica asa ca am păstrat obiceiul). Depozitam în cămară răcoroasa sau beci.



Sunt foarte buni și rezista și câțiva ani.

Poftă bună! 

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI