Prajitura cu foi de napolitana și blat cu nuca

Cu toți ne întrebam ce facem cu albușurile de la cozonac, maioneza sau alte preparate.
Pai răspunsul e unul simplu facem un blat cu ele. 
In caietul mamei am găsit o prajitura asemănătoare cu acesta și se numeste Betis. 
Zilele trecute am fost cu mama la cumpărături am am găsit foile Lică în Penny.Arunci mi-am dat seama ca o sa fac o prajitura simplă pentru Crăciun.
Tava ce am folosit-o eu a fost de 30*20cm.Am decupat puțin din foile de napolitana și le-am pus în crema ce a mai rămas și am umplut nucile cu cacao. 


Ingrediente:
-2 foi de napolitana
-miez de nuca pentru decor
Blat:
-8 albușuri
-6 linguri de zahar
-un praf de sare
-8 linguri nuca măcinată
-4 linguri rase de făină
Crema:
-un plic budincă de ciocolata
-500 ml lapte
-3  linguri de zahar
-1/2 pachet de unt.
Mod de preparare:
Blat:
Albusurile le batem cu sarea și zaharul pana obținem o bezea tare și lucioasa. Adăugăm nuca treptat și amestecăm cu spatulă cu mișcări de impaturire. La final adăugăm faina treptat și amestecăm cu mișcări de impaturire astfel nu scoatem aerul din albusuri.
Tapetam tava cu hârtie de copt și coacem blatul la foc potrivit pentru aproximativ 20 de minute sau pana scobitoarea e curata. 
Lasam blatul la răcit. 
Preparam budincă după instrucțiuni și o lasam la răcit. Când e rece o amestecam cu untul spumant. 
Pe o tava așezăm prima foaie de napolitana,o parte din crema, blatul cu nuca rece, cealaltă parte din crema și foia de napolitana. Eu am decorat cu un strat subțire de crema și miez de nuca. 
Se pastreaza la rece cateva ore apoi se poate portiona. 












Pofta bună! 

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI