Tort Pax (II)

Acest Tort este o prajitura din Bistrița cu numele de Prajitura Pax.

Rețeta o am de la o vecina de unde avem câteva rețete.

Pe blog mai am o varianta de tort Pax. 



Ingrediente:

Blat:

-7 oua

-150 grame zăhăr

-100 grame faina

-2 linguri cacao

-5 grame praf de copt

-un praf de sare 

Crema:

-3 oua întregi

-3 linguri cacao

-200 grame zăhăr

-esenta de rom

-20 grame margarina (eu am pus 200 grame unt)

Fata de reteta eu am mai făcut un sirop din 2 linguri de zahar si o cana de apa

Decor

200 ml frișcă îndulcit batuta

Jumătate am amestecat cu crema ramasa.

Mod de preparare:

Albușurile se bat cu sarea și zaharul pana obținem o bezea tare și lucioasa.Adaugam galbenusurile și amestecăm puțin cu mixerul. Adăugăm treptat faina amestecata cu cacao și praful de copt. Amestecam cu spatulă.

Tapetam o tava de 30*20 cm cu hârtie de copt și coacem blatul la foc potrivit eu am copt aproximativ 40 - 45 de minute la 180 grade(facem testul cu scobitoarea, fiecare își cunoaște cuptorul)

Lasam blatul la răcit.

Crema o preparam astfel:Batem ouale într-un castron cu zaharul și le fierbem la bain Marie pana se îngroașă ca o smântână. Toată operațiunea aceasta durează cam 15 minute. Luam de pe foc și adăugăm cacao. Amestecam și lasam la răcit. Separat frecam untul cu esenta de rom și adăugăm treptat din crema racita.

Blatul rece se taie în 2, se insiropeaza și se pune crema.

Decoram cu glazura de ciocolata :Încălzim 100 ml frișcă lichidă și adăugăm 100 grame ciocolata rupta în bucăți. Lasam 1 minut apoi amestecam. Turnăm glazura peste tort. Lasam sa se întărească la frigider apoi o decoram cu frișcă după imaginație.








Pofta bună! 

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI