Prajitura Biskrem

  

Inițial prajitura se numea poșeta Elenei Udrea dar vorbind cu doamnele pe grupuri acest nume mi s-a părut mai bun. 

Este o prajitura cu blat de cacao, crema pe aburi, biscuiți si glazura. 

Eu am inversat ciocolata când am pregătit prajitura dar și asa a ieșit bine. Reteta o so scriu cu glazura cum trebuie. 



Ingrediente:

Blat: 

-5 oua

-5 lg zahar

-4 lg faina

-2 lg cacao

-3 lg ulei

Crema :

-4 oua întregi 


-100 g zahar(reteta specifica 200)

-4 lg lapte

-200 g unt

-1 fiola esenta de vanilie

-500 g biscuiti Biskrem cu crema de cacao

-200 ml cafea espresso tare neindulcita

Glazura :

-200 g ciocolata alba

-4 lg ulei(2 lg unt și 2 lg lapte) 


-50 g ciocolata neagra topita

(eu am topit 200 grame ciocolata neagra și 50 grame ciocolata alba) 

Mod de preparare :

Blat: Mixam spuma albusurile , adaugam zaharul, mixand bine, apoi galbenusurile amestecate cu uleiul treptat, iar la urma faina amestecata cu  cacao. Amestecam cu o lingura.

 Compozitia o coacem in tava (20*30a fost a mea) tapetata cu hartie de copt, in cuptorul preincalzit, la 180 grade Celsius, circa 15-20 minute.

 Blatul rece il taiem in 2.

Crema : Ouăle intregi cu zaharul le batem cu telul, apoi adaugam laptele si punem craticioara pe foc mic, amestecand mereu pana cand crema se ingroasa ca o budinca mai subtire. 

Acoperim cu folie alimentara si lasam sa se raceasca. 

Untul moale de la temperatra camerei il mixam putin si in el adaugam cate 1 lg treptat din crema de oua racita, apoi esenta de vanilie. 

Crema o impartim in 2.

Asamblare : 1/2 blat cacao-1/2 crema-biscuiti inmuiati in cafea espresso tare rece-1/2 crema-1/2 blat cacao-glazura.

Glazura : ciocolata alba cu untul si laptele le punem intr-o cratita de inox cu fund dublu sau pe baie de aburi, apoi o intindem peste prajitura. 

Peste glazura trasam linii de ciocolata neagra topita, apoi cu o scobitoare trasam invers liniile.




Dam prajitura la rece de seara pana dimineata sau pentru minim 4 ore. Taiem cu un cutit trecut prin apa fiarta, sters de apa .






Sursa de inspirație aici

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI