Prajitura Felii de ciocolată

 Această rețetă o am de la o vecina de unde avem câteva prajituri. Este o rețetă simplă și accesibilă cu puține ingrediente.



Pentru o prajitura mai înaltă faceți 2 blaturi. Eu am făcut doar un blat și l-am tăiat în 2.

Ingrediente:

Pentru un blat:

-4 ouă

-4 linguri apă

-300 grame zăhăr

-8 linguri făină

-1 lingură cacao

-1 praf de copt

-1 praf de sare 

Crema:

-7 linguri nucă măcinată

-5 linguri zahar

-4-5 linguri lapte sau apă

-150 grame margarina sau unt

-zeama de la o lămâie

Glazura:

-150 grame ciocolata neagra

-3 linguri ulei

Decor :

-nuca de cocos sau nuca măcinată

Mod de preparare:

Blat:

Albusurile se bat spuma tare împreună cu sarea, apa și zaharul. Când avem o bezea tare se pun restul ingredientelor și amestecăm cu ajutorul unei spatule pana obținem o compoziție de blat. Se pune într-o tava tapetata cu hârtie de copt. Se coace în cuptorul preîncălzit la 180 grade pentru 30-45 minute sau trece testul cu scobitoarea.

Se lasa la rece, și ne apucam de cremă:Nuca se amesteca cu zaharul și laptele într-o craticioara și se fierbe la foc mic amestecând continuu pana se îngroașă. Când s-a îngroșat se lasă la rece. Cand e rece se amestecă cu margarina spumata și zeama de lămâie.

Eu am copt un blat dar se poate dubla cantotea pentru blat și îl tăiați în 2 și iasă mai înalt. Eu am tăiat blatul în 2 părți egale și l-am umplut cu crema. Deasupra se pune glazura : topim ciocola împreună cu uleiul pe baie de aburi. Decoram cu nuca și lasam la loc răcoros câteva ore apoi o putem porționat și servi.








Poftă bună!

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI