Paste bolognese

Pentru pranzul de astazi va propun o reteta din bucatria Italiei  de paste bolognese. Eu am folosit fusilli dar se pot folosi orice fel de paste aveti la indemana.  Va recomand sa gatiti sosul de seara pentru ca dureaza undeva la 2 ore sa pregatim sosul. Este perfect acest sos si pentru lasagna sau musacade vinete sau musaca de cartofi.

Daca faceti mai mult sos il puteti congela si folosi la nevoie.

Ingrediente:

-500 grame paste(pentu 5 portii)

-5 litri apa

-un praf de sare

-parmezan ras

Pentru sos bolognese:

-400 grame carne tocata de vita

-300 grame carne tocata de porc

-un borcan sos basilico

-2 cutii de rosii iintregi

-sare,piper, busuioc dupa gust

-2 cepe

-3-4 linguri ulei

- o cana de apa

Calim ceapa impreuna cu carnea tocata la foc mic.  Cand sunt calite adaugam apa, sosul si rosiile din cutii si lasam sa fiarba la foc mic. Cu zdrobitoarea de cartofi zdrobim rosiile si mai lasam lafiert. Eu am fiert sosul cam2 ore la foc mic. Din cand in cand am amestecat. La nevoie mai adaugam apa. Condimentam dupa gust cu sare,piper si busuoic.

Cand a trecut o ora si 40 de minute am fiert pastele dupa timpul indicat de pe ambalaj in apa cu sare. Am pus paste in farfurie apoi sos si peste parmezan ras.






Pofta buna! 

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI