Falafel

 Reteteta de falafel este cea de pe blogul Amaliei de la hai sa gatim. 



Reteta ei o gasiti si aici.



Atentie este foarte important sa folositi naut uscat. Eu am luat din Selgros cu 5, 05 o punga de 500 grame.

Falafel este cunoscut in Orientul Mijlociu. Sunt chiftele din naut foarte bune. 

Se pot servi cu sos de iaurt,ketchup,lipi sau salate. Eu le-am gustat saptamana trecuta la serviciu sub forma de salata.

Ingrediente:

  • 250g naut
  • 2 cepe albe sau 1 legatura de ceapa verde
  • 1 legatura mare de patrunjel
  • 3-4 catei de usturoi
  • 1/4 lingurita chimion macinat
  • 1/4 lingurita coriandru macinat
  • sare, piper
  • 1 lingurita bicarbonat
  • Oregano optional

Eu am dublat toate ingredientele din start.

Nautul se pune la inmuiat in apa rece minim 4 ore sau cel mai bine de pe o zi pe alta asa cum am facut eu. Pentru o reusita sigura se foloseste naut crud asa cum am scris, hidratat in apa rece. Nu folositi naut din conserva, chiftelele o sa se imprastie cand le prajiti .

Apoi se scurge de apa si se pune in robot (nu se fierbe, atentie!) alaturi de restul ingredientelor si se macina pana capata o consistenta fina. E foarte important sa fie bine macinat. Compozitita va fi usor umeda, pastoasa.

Incingem uleiul si formam cu mana mici bile de compozitie care le prajim. Le formati pe randd de fiecare data cand le puneti la prajit, nu va fie teama nu se destrama la prajit. Atentie se prajesc destul de repede deci trebuie sa stati cu ochii pe ele.







Pofta buna!

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI