Foi de varză murate pentru sarmale

Foi de varză murate pentru sarmale este o idee rapida pentru a mura varza.

Indepartam  si  aruncam  primele frunze  ale unei  verze mari  care au rupturi. Scobim cotorul verze si-ncepem sa desprindem foile.

Se pune la fiert o cantitate mare de apa intr-o oala in care va incape varza intreaga , am pus 1 lingura buna de sare pentru muraturi .

Oparim  varza intreaga pe o parte si pe alta cate 2 minute.  Intoarcem cu grija sa nu ne oparim.

 

Scoatem varza pe o tava si desprindem primele foi.

Punem din nou la oparit varza , la fel 2 minute pe fiecare parte , scoatem si desprindem din nou primele foi.

Repetam  pana cand am  oparit toate straturile verzei si am putut desprinde toate foile.

Va ramane cotorul cu un pic de varza, l-am taiat in 4  pentru a-l pune si pe el la murat.

Incepem sa prgeatim  foile desprinse.  

Daca vi se par tari puneti-le 1 minut sa se-nmoaie in apa fiarta ca sa le puteti rula un pic.


Pregatiti saramura : puneti la fiert 2 litri de apa cu 2 inguri pline de sare  muraturi.

Amestecati sa se dizolve bine sarea, aduceti la fierbere, opriti focul si lasati sa se raceasca. 

Am pus totul intr-un butoi mic de 5 litri.

Puneti condimetele dorite, am pus pe fund cimbru si marar  uscat.

Asezati apoi rulourile cu foi de varza si cotorul taiat in 4, alternand cu un pic de condimente. tasati bine.

Varsati deasupra saramura calduta si puneti o greutate deasupra (un borcan de 500 gr umplut cu apa).

Puneti borcanul/butoiul intr-o tava adanca fara sa-l inchideti.

Va incepe sa fermenteze, moarea poate curge in tava, lasati o saptamana borcanul deschis. 

Eu l-am lasat in bucataria de vara si l-am lasat 10 zile apoi am pus capacul.


Eu am pus putina apa si de la varza murata traditional pentru culoare.






POFTA BUNA!



Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI