Prajitura Dobos

Dobosul este o prajitura draga mie. Astazi va prezint o reteta veche din satul meu natal, putin imbunatatita la foi si glazura.

Eu am copt 4 foi si le-am taiat in 2 , am pastrat dobosul cu 7 foi ca pe vremuri.

Daca aveti o tava rotunda cu inel v-o recomand pentru a face 7 foi de tort.



 Ingredinete:

Foi

-7 oua

-120 g zahar

 -3 linguri ulei

-180 g faina

-esența de vanilie 

-un praf de sare

Crema

-3 oua

-3 linguri cacao

-150 grame zahar

-100 grame ciocolata

-200 grame unt

-2 vanilii

Glazura

-50 grame ciocolata

-1 lingura ulei


Pentru foi:Albusurile se bat cu zaharul si sarea pana avem o bezea tare si lucioasa. Galbenusurile se amesteca cu vanilia si uleiul. Amestecam albusurile cu galbenusurile si adaugam faina treptat. Se coc 3-4 foi cat tava de la aragaz.Reci se tau apoi in 2.

Pentru crema :batem ouale cu zaharul,vanilia si cacao pe baie de aburi 15 minute pana are consistenta unei smantani.Adaugam ciocolata si amestecam. Se lasa la rece apoi se amesteca cu untul frecat.

Se umplu foile , ultima se glazurareaza cu ciocolata topita pe baie de aburi cu ulei.

Se pastreaza la frigider cateva ore.













Pofta buna!

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI