Cuib de viespi

Nu stiu cum este vremea la dumneavoastă, dar la mine plouă. Așa că mi-am făcut curaj sa pregatesc aceste pufoșenii de cuiburi.
Se prepara un aluat de cozonac dar cu mai puțin zahăr în compoiție, umplutura cu unt si nucă și un sirop din lapte și zahăr.
Eu le ador și am apcat sa pozez fix ultimele bucății. 
Când le-am preparat am ramas fara baterie așa că vă rog să mă scuzați.


Ingrediente:
Aluat: -1 kg făină
           -60 gr. zahăr
           -100 ml. ulei sau 100 gr. unt topit și răcit
          -6 gălbenușuri
          -600 ml. lapte
          -1/2 linguriță de sare
          -50 gr.drojdie
           -coajă de lămâie

Sirop:-100 ml. lapte
          -150 gr.zahăr

Umplutura:-200 gr. unt
                   -100 gr. zahăr
                    -200 gr. nucă măcinată.

Aluatul se prepara la fel ca cel de cozonac.(modul de preparare aici).
Se lasă la dospit până își dublează volumul. După ce a dospit se împarte în două. Îintidem o foaie ca un creion.Se unge cu untul spumat(200 gr.)cu zahăr(100 gr.) și se presară nuca.
Se taie fâșii de 5 cm și se rulează.Se pun în tava si mai lasăm puțin la dospit în tavă.
Se coc in cuptorul preincalzit la 175 grade pentru 25-30 de minute.
Intre timp preparam siropul, infierbantam laptele cu zaharul. Scoatem tava din cuptor si turnam pe fiecare melc cate o lingura de lapte fierbinte. Bagam tava la cuptor inca 5-10minute.
Cand s-au rumenit frumos le scoatem si le lasam sa se raceasca putin.

Putem sa renuntăm la sirop ca sa ne aducem și mai bine aminte de copilărie.(buni  Maria nu punea tot timpul sirop).


Poftă bună!

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI