Ketchup dulce sau picant

 Ketchup-ul este unul dintre sosurile mele preferate, nu lipsește de la noi din cămară.



 Fie ca îl mancam cu cartofi prăjiți, slanina, fripturi, lasagna sau musaca de cartofi.



Rețeta o am de la matusa Nuțica și este foarte ușor de realizat.

Ingrediente:

-1 kg gogosari curățați

-10 cepe

-1 țelină mare cu tot cu frunze

-100  grame zahar

-100 ml oțet

-2 pahare mici de ulei(păhărele de țuică)

-aproximativ 1 litru de bulion

-sare după gust

-1,2,3 ardei  iuti(pentru ketchup-ul picant)

Curatam legumele, le tocam separat pe fiecare. 

Se pune uleiul, otetul și zaharul la foc mic și se adaugă țelină tocată. Se fierbe pana se înmoaie. Apoi se adaugă ceapă si gogoșari și lasam sa se înmoaie toate legumele, mai amestecand din când în când.

Cand s-au inmuiat torte legumele adăugăm bulionul și  sare după gust(eu am mai adăugat o lingura deoarece bulionul era mai sărat).

Se fierb bine, se strecoară și se mai fierb puțin până e gros.

Lasam puțin la răcit apoi se pune în borcanele sterilizați și acoperim cu capacul apoi depozita în beci, cămară.

Eu am umplut 6 borcane de 300 grame și unul de 800 grame. 












Pe blog mai am o varianta de ketchup și o găsiti aici

Poftă bună! 

Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI