Orez cu legume de post

 Orezul este foarte bun mai ales cu legume .

Rețeta de azi este de post.

Se prepară foarte rapid și ușor .

Rețeta de azi este una de familie și foarte simplă.

Se poate consuma la prânz sau cină cu murături sau vara cu o salată de legume din grădină.

Se pot pune chiar mai multe legume și obținem un ghiveci de legume gustos ca la bunica acasă.



Rețeta de azi  este una scurtă și foarte accesibilă.

Rețeta cu carne de porc o găsiți aici.

Ingrediente:

-2 cepe

-3-4 morcovi 

-1 păstârnac

-2 linguri  cu vârf pastă de ardei sau un ardei gras sau kapia

- o cană de bulion

- 2 ciuperci 

-100 ml ulei 

-sare, piper și usturoi granulat după gust

- o cană și jumătate de orez

-5 căni de apă

Mod de preparare:

Tocăm legumele curățate și spălate cu ajutorul robotului de bucătărie sau le tocăm cubulețe mici cu ajutorul unui cuțit.

Încingem uleiul, adăugăm peste legumele și le călim puțin. Adăugăm  o jumătate de cană de apă și lăsăm până se evaporă apa.  Potrivim de sare și piper. Adăugăm peste restul de apă.(4 căni și jumătate de apă).

Când a fiert apa adăugăm tot orezul și mai amestecăm din când în când. Se lasă la foc mic spre mediu  până a fiert orezul (20 de minute am lăsat eu să fiarbă ,scrie pe ambalajul orezului cât se fierbe).

Adăugăm bulionul și mai lăsăm să de-a un clocot. Stingem focul ,mai potrivim de sare,piper și usturoi granulat. Adaugam și pătrunjelul verde tocat sau de la plic . Acoperim cu folie de aluminiu și un capac și lăsăm să se umfle orezul .

Servim  cu murături si șnițele de soia .





Orezul se păstrează la rece dupa ce nu se mai consumă. 

Daca nu țineți post vă propun următoarea metoda de servire

A 2-a zi am scos orezul din frigider, l-am încălzit și am mai făcut o friptură de porc(reteta aici) și l-am servit. 





Poftă bună!


Comentarii

FACEBOOK RECOMANDARI